סולארייז מערכות סולאריות

אנרגיה ירוקה במשק הישראלי

בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר דיבורים על אנרגיה ירוקה, אקולוגיה, ושימוש בר קיימא בחומרים מתכלים. כדור הארץ נמצא במשבר, וכדי להבטיח שגם לדורות שאחרינו יהיו משאבים זמינים לשימוש – אנחנו צריכים לעשות מהפך.

איך זה בא לידי ביטוי במשק הישראלי? את החשמל הסולארי אנחנו כבר מכירים, אבל יש עוד כמה צדדים לעניין – תחבורה פרטית וציבורית, שימושים בחלקאות, ואפילו במשקי הבית. קראו את הכתבה הבאה, שמפרטת את החידושים של השנים האחרונות

מה היא אנרגיה ירוקה?

אנרגיה ירוקה היא אנרגיה אשר נשאבת ממקורות שאינם מתכלים, אלא מתחדשים בכל עת. לדוגמה, נפט הוא אנרגיה שאינה ירוקה, ויכולה להתכלות להיגמר ברגע אחד. אנרגיית השמש היא אנרגיה ירוקה – העובדה שאנחנו מתעלים אותה והופכים אותה לחשמל, לא תגרום לה להגמר. השמש תמשיך לזרוח ולספק לנו אנרגיה בכל יום מחדש. כך גם הרוח (אשר ניתנת לשימוש באמצעות טורבינות), ומשאבי טבע נוספים אשר נשארים באיתנם. 

אנרגיה ירוקה במשק הישראלי

יתרונות של אנרגיה ירוקה

לאנרגיה ירוקה יש הרבה יתרונות. כפי שכבר כתבנו, היא תומכת בכדור הארץ. בעזרת שימוש באנרגיה ירוקה, אנחנו מיטיבים עם הצאצאים שלנו ומשאירים להם עולם טוב יותר. 

בנוסף, אנרגיה ירוקה יכולה להיות חסכונית יותר מבחינה כלכלית – כאשר מייצרים אותה באמצעות הטכנולוגיות הנכונות (כמו לדוגמה מערכות סולאריות). 

פאנלים סולאריים – אנרגיה ירוקה ומתחדשת

פאנלים סולאריים הם אחת הצורות הראשונות של אנרגיה ירוקה ומתחדשת. הפאנלים הראשונים יצאו לאוויר העולם בסביבות שנות ה-50, ונכנסו לשימוש שוטף בסביבות שנות ה-70. מאז, קיימים חידושים בתחום אשר משאירים אותו רלוונטי. הפאנלים הסולאריים משתמשים באנרגיית השמש, ואוגרים אותה באמצעות מצבר. את האנרגיה הזו ניתן למכור, או להפנות לשימוש ביתי, עסקי ותעשייתי. 

אנרגיה ירוקה בתחבורה הציבורית והפרטית

במדינת ישראל, גם התחבורה הפרטית והציבורית הופכות אט אט לירוקות ואקולוגיות יותר. הרכבות עוברות תהליך של חישמול, האוטובוסים גם הם הופכים לחשמליים, וניתן למצוא רכבים חשמליים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים. הערים השונות עוברות תהליכי התאמה לדברים אלו, על ידי הוספה של שבילי אופניים ויצירת פעילויות חינוכיות בנושא. בצורה זו ניתן להשתמש בפחות נפט, ויותר אנרגיה מתחדשת.

בקיצור – הילדים של היום כבר יודעים מה הם צריכים לעשות אם הם רוצים לשמור על הכדור.

אנרגיה ירוקה בחקלאות 

כאשר אנחנו מדברים על אנרגיה ירוקה במשקים, התקנת מערכת סולארית למשק חקלאי משחקת תפקיד מפתח. המערכת הסולארית יכולה לספק את כל החשמל הנדרש לתפעול המשק עצמו, ולמכור את היתרה לחברת החשמל במסגרת חוזה ארוך טווח ל-25 שנים. בצורה זו, נוצר למעשה מצב של ווין – ווין: גם עבור בעל המשק, וגם מההיבט האקולוגי.

איפה מתקינים פאנלים סולאריים במשקים?

רוב החקלאים ובעלי המשקים משתמשים באפשרות של גג סולארי: התקנת מערכות סולאריות על רפתות, כמו גם התקנה על חממות, מחסנים ועוד. 

איך אפשר להשתמש באנרגיה ירוקה בחיי היום יום?

שימוש באנרגיה ירוקה קורה לא רק בחקלאות ובתעשייה, אלא בחיים הפרטיים של כל אחד מאיתנו. כל מה שצריך לעשות זה להסתכל על הפעולות היום יומיות שאנחנו עושים, ולנסות לבצע אותן בדרך אשר צורכת פחות אנרגיה. לדוגמה, נוכל לתלות את הכביסה במקום להשתמש במייבש, לעלות במדרגות במקום במעלית או לבחור ברכבת במקום לנסוע ברכב. 

סולארייז תומכת באנרגיה ירוקה – בחקלאות, בתעשייה ובבית

אנחנו בסולארייז גאים להיות חלק מהמפכה הירוקה אשר שוטפת את המשק הישראלי, ולספק ללקוחותינו פתרונות מצויינים של אנרגיה מתחדשת. אם אתם רוצים לקחת חלק, שלחו לנו הודעה עכשיו. 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל
[addtoany]
דילוג לתוכן