סולארייז מערכות סולאריות

התקנת מערכות סולאריות במבנים מוסדיים

בעבר התקנת גג סולארי היה נחלתו של המגזר הפרטי, אך כיום יותר ויותר גופים מוסדיים ותעשייתיים בוחרים גם הם ללכת בדרך זו. מה הם הגורמים לכך, ומדוע התקנת מערכות סולאריות במבנים מוסדיים היא מומלצת?

במאמר הבא אנחנו הולכים להסביר לכם כמה נקודות עיקריות, הקשורות במדיניות של המדינה וחברת החשמל, אפשרויות מימון, הערכת רווחים, ועוד. אם אתם שוקלים להפוך את העסק שלכם למכניס יותר – אתם יכולים להתחיל כאן.

מה היא מערכת סולארית?

מערכת סולארית היא מערכת אשר מייצרת אנרגיה תוך שימוש בקרינת השמש. המערכת הסולארית מורכבת מפאנלים הקולטים את הקרינה ולמעשה מייצרים חשמל – ללא שום מאמץ או עבודה. החשמל המיוצר על ידי המערכת הסולארית הינו אקולוגי יותר, בר קיימא, ועולה בקנה אחד עם המגמה העולמית של שימוש באנרגיה מתחדשת.

לכן, ניתן לראות כיום יותר ויותר מבנים מוסדיים המתקינים אנרגיה סולארית – בתי חינוך, מפעלים, מבנים חקלאיים, בנייני משרדים ועוד.

מה הופך את המערכת הסולארית למשתלמת?

מערכת סולארית יכולה להיות מותקנת בכל מקום אשר חשוף לאור טבעי – החל מגג של רכב, דרך שדות סולאריים (כמו שרואים בדרום הארץ), ועד לגגות של מבנים, בהם אנו עוסקים במאמר זה. 

במקרה של התקנת מערכות סולאריות במבנים מוסדיים או מערכות סולאריות מסחריות (ולרוב גם בקרב המגזר הפרטי), החשמל משמש בשני מישורים:

  1. שימוש
  2. מכירה

המוסד משתמש בחשמל שהוא מייצר, ואילו את העודפים הוא "מוציא" למכירה לחברת החשמל, אשר – וזה החלק הטוב ביותר – חותמת עם המוסד חוזה לעשרים וחמש שנים, אשר ניתן לחידוש בסופו.

תוכלו להיעזר במחשבון סולארי כדי לערוך אומדן של פוטנציאל הרווח של השקעה במערכת סולארית.

ההבדל בין התקנת מערכות סולאריות במבנים מוסדיים למבנים פרטיים

התקנת מערכות סולאריות במבנים מוסדיים בעלי שטח גג נרחב יכולה להפיק כמות גדולה יותר של חשמל. בנוסף, מבנים מוסדיים ייהנו מתמיכה של המדינה, מענקים מקרנות שונות, ועידוד ממשלתי.

כל זאת כחלק ממדיניות המיועדת לחזק ולהרחיב את השימוש באנרגיה מתחדשת וצמצום משבר האקלים, אשר בשנים אלו הפך לבעיה עמוקה בקנה מידה עולמי.

התקנת מערכות סולאריות במבנים מוסדיים

הרווחים והעלויות של התקנת מערכת סולארית

העלויות של התקנת מערכות סולאריות תלויות בגודל הגג ומספר הפאנלים, וכך גם גובה הרווחים. ניתן להגיע לעד עשרות אלפי שקלים בשנה.

בחברת סולארייז קיים מודל רכישה ומודל שותפות, אשר מאפשרים בעלות מלאה על המערכת או השכרה של שטח הגג – כך שכל מוסד יוכל ליהנות מרווח חודשי, אפילו אם אין רצון או יכולת לבצע התקנה ראשונית.

השגת מימון להתקנה

מלבד האפשרות של מימון התקנת המערכת הסולארית למבנה המוסדי מבסגרת תכנית השותפות של חברת סולראייז, מפעם לפעם חברות ומוסדות יכולות להשיג את המימון להתקנה דרך קרנות ומענקים שונים אשר תומכים בייצור אנרגיה בת קיימא ומאבק במשבר האקלים העולמי. 

מהו היקף התחזוקה אשר נדרש?

מערכות סולאריות במבנים מוסדיים דורשות תחזוקה מינימלית למדי. תחזוקה זו כוללת ניקיון שנתי של הפאנלים, וכן בדיקות תקינות תקופתיות. עלות התחזוקה היא לא גבוהה, ואם אתם נמצאים במסלול השותפות – חברת סולארייז נושאת בה. חשוב לדעת כי תקלות בפאנלים סולאריים מתרחשות לעתים רחוקות מאוד.

למה כדאי לבחור בסולארייז?

אנחנו בחברת סולארייז גאים להוביל את המהפך הישראלי בתחום של התקנת מערכות סולאריות במבנים מוסדיים. החברה מציעה סל שירותים מלא, הכולל הרבה יותר מאשר ההתקנה עצמה. אנחנו מלווים את לקוחותינו מא' ועד ת'  – החל משלב התכנון הפיננסי, דרך השלב הטכני ועד להפעלת המערכת.

אם אתם מעוניינים בפגישת ייעוץ, התקשרו אלינו עכשיו או שלחו פנייה דרך האתר. נשמח לעמוד לשירותכם.

התקנת מערכות סולאריות במבנים מוסדיים
דילוג לתוכן