סולארייז מערכות סולאריות

מערכות סולאריות – מידע חשוב למתעניינים

כיצד מופק חשמל במסגרת מערכות סולאריות

ההמרה של אור השמש לחשמל במסגרת מערכות סולאריות מתבצעת באמצעות תהליך פיזיקלי. במסגרת תהליך זה פאנל סולארי המורכב מתאים סולאריים סופג את הפוטונים הנמצאים בקרני האור ומתרגם אותם לכדי אלקטרונים המסוגלים לנוע ברשת החשמל.

במסגרת מערכות סולאריות ביתיות זרם האלקטרונים החשמלי שהפאנלים הסולאריים מפיקים נע במערכת החשמל ומספק חשמל לכל מכשירי החשמל הביתיים.


כיצד ניתן לקבל תמורה כספית על השימוש במערכות סולאריות

במידה וברגע נתון זורם יותר חשמל מהדרוש למכשירי החשמל הביתיים מהמערכת הסולארית הביתית שלכם, הזרם העודף ינותב לחברת החשמל. בעזרת מד חשמל דו כיווני, ניתן לקבוע כמה חשמל עודף הועבר לחברת החשמל ולקבל עליו זיכוי בחשבון החשמל החודשי.


מהן הדרישות הטכניות להקמת מערכות סולאריות ביתיות

מבחינה תיאורטית, ניתן לעשות שימוש במערכות סולאריות מכל מרחב של שטח גג פנוי אשר נמצא ברשותכם. אולם, על מנת לקבל אפקט של חיסכון משמעותי בחשבון החשמל, מומלץ להתקין מערכות סולאריות על גג שקוטרו 80 מ"ר ומעלה עבור בית פרטי ועל גג שקוטרו 200 מ"ר לפחות עבור מערכות סולאריות לעסקים.

בנוסף, יש להתייחס לעוד מספר פרמטרים:

  • מתן חשיפה מרבית לקרינת שמש ישירה.
  • מתן הגנה טבעית למערכת מפני פגעי מזג אוויר.
  • יש לבצע התקנה בזווית המונעת הפלת צל מעצים או בניינים קרובים ככל האפשר.
  • יש להימנע מהתקנה בקרבת עצים מחשש לפגיעה במערכת.

לקריאה נוספת:

מערכות סולאריות לעסקים

מערכות סולאריות ביתיות


חשיבות הבטיחות במהלך ההתקנה

התקנת מערכת סולארית היא תהליך מורכב שיש לעשותו בצורה מקצועית על מנת למנוע סיכון. מערכות סולאריות שמותקנות על ידי מקצוענים ומורכבת מחלקים איכותיים לא מהווה סיכון. יש לוודא שהמערכת אינה כוללת חוטי חשמל חשופים ושכל הפאנלים מותקנים בצורה טובה ויציבה.


כמה זמן עתידה להחזיק מערכת סולארית

מערכות סולאריות ביתיות עתידות להחזיק פרק זמן של כ-30 שנה.
במסגרת פרק זמן זה ניתן להעריך שהמערכת תוכל להפיק חשמל בצורה יעילה ובטוחה. המערכת הסולארית נחשבת למוצר העמיד לפגעי מזג אוויר כגון גשמים, סערות וסופות וגם לשינויי טמפרטורה קיצוניים.


תחזוקה של מערכת סולארית

המערכת אינה מכילה נוזלים, שמנים או חלקים נעים כלשהם.

משום כך היא אינה דורשת החלפה של חלקים עקב בלאי בנקודות זמן קבועות. התחזוקה שכן נדרשת באה לידי ביטוי בניקוי פשוט של הנוחות אחת לחצי שנה ובטיפול ברכיבי הסוללה אחת למספר שנים.


היתרונות הסביבתיים

הפקת חשמל מסורתית נעשית כידוע באמצעות שריפה של דלק מאובנים בצורה של גז טבעי או פחם המזהמים את הסביבה. מערכות סולאריות מסייעות להיאבק בנזקים שהפקת חשמל מסורתית גורמת לסביבה בעזרת ייצור חשמל נקי, שקט וירוק.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל
[addtoany]
דילוג לתוכן