סולארייז מערכות סולאריות

ייצור חשמל ביתי – סקירה

בעבר, אנשים נהגו להסתמך על חשמל ממקור מרכזי אחד. אולם, הדינאמיקה הזו השתנתה משמעותית בשנים האחרונות. כיום, אנשים מסתמכים יותר ויותר על מקורות אנרגיה מבוזרים כדי לספק מענה לצרכי האנרגיה שלהם.

השימוש במקורות אנרגיה מתחדשים היא דוגמה מובהקת לסוג כזה של ביזור. למעשה, אנרגיה מתחדשת היא הצורה הפופולרית ביותר של אנרגיה מבוזרת אשר נמצאת בשימוש כיום במשקי בית ברחבי העולם לשם ייצור חשמל ביתי.

הסיבה המרכזית למגמה זו היא שהפקת חשמל ממקורות מתחדשים נהייתה זולה יותר מאשר אי פעם. ההוזלה הזו התאפשרה מכיוון שאנרגיה מתחדשת התייעלה מאוד בשנים האחרונות ובכך הפכה לנגישה יותר ממה שהייתה בעבר.

היסטוריה של ייצור חשמל ביתי

ההיסטוריה של ייצור חשמל ביתי היא סיפור של כושר המצאה אנושי וניצול משאבי טבע. הגנרטורים החשמליים הראשונים התבססו על תנועת המים. המים היו מסובבים טורבינה, שבתורה היתה מייצרת חשמל.

מערכת זו הייתה יקרה ולא יעילה, אבל היא עדיין הייתה טובה יותר מנורות גז או נרות ששימשו בעבר להארת בתים. בהמשך נעשה שימוש בתחנות כוח חשמליות שהשתמשו בטורבינות קיטור לייצור חשמל.

מפעלים אלו היו יעילים הרבה יותר ממפעלים הידרואלקטרים מכיוון שהם יכלו להפיק יותר אנרגיה עם פחות צריכת דלק. אולם, המערכת החדשה הזו גרמה גם לנזק סביבתי מכיוון שהיא דרשה שריפת פחם ובשלב מאוחר יותר גם נפט, על מנת ליצור קיטור להפקת חשמל.

ייצור חשמל בייתי

ייצור חשמל ביתי בעזרת אנרגיה מתחדשת 

כאמור, המגמה בעולם כיום היא לעבור מהסתמכות על מקור אנרגיה אחד, להסתמכות על מקורות מרובים של אנרגיה.

מקורות אנרגיה מתחדשים הם נקיים, ברי קיימא וידידותיים לסביבה. הם אינם מזהמים את הסביבה או גורמים לשינויי אקלים. מקורות האנרגיה המתחדשים העיקריים הם שמש, רוח ומים.

אחד ממקורות האנרגיה הפופולארים והזמינים ביותר לשם ייצור חשמל ביתי הינו פאנלים סולאריים. פנאלים סולאריים מאפשרים לנצל את אור השמש לטובת הפקת חשמל עבור בתים פרטיים וגם עבור עסקים.

חישוב היקף ייצור החשמל בפאנלים סולאריים

החישוב של היקף ייצור החשמל בבית פרטי והחישוב של היקף ייצור החשמל בבניין מסחרי הינו שונה. משום כך, באתר של סולארייז הכנו עבורכם שני מחשבונים שונים שיעזרו לכם לחשב את היקף ייצור החשמל הרלוונטי עבורכם וגם את התשואה שתוכלו להשיג.

מחשבון סולארי ביתי

ניתן לחשב את היקף ייצור החשמל בבתים פרטיים בעזרת מחשבון סולארי ביתי. עבור בית פרטי, גודל הגג הדרוש לשם השגת תשואה משמעותית הינו 80 מ"ר לפחות.

לחישוב היקף ייצור החשמל בבית שלכם – לחצו כאן.

מחשבון סולארי מסחרי

ניתן לבצע חישוב של היקף ייצור החשמל בפרויקטים מסחריים בעזרת מחשבון סולארי מסחרי. עבור פרויקטים מסחריים, גודל הגג הנדרש לשם השגת תשואה משמעותית הוא 200 מ"ר לפחות.

לחישוב היקף החשמל בפרויקטים מסחריים – לחצו כאן.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל
[addtoany]
דילוג לתוכן