סולארייז מערכות סולאריות

יחס העמסה במערכות סולאריות מתקדמות

מה זה בעצם יחס העמסה? איך נוכל למקסם את ייצור החשמל והרווח הכלכלי שלנו מהמערכת הסולארית שמותקנת לנו על הגג? למה חשוב לשים לב במערכת סולארית מסחרית על גג העסק? כל מה שחשוב לדעת על יצירת יחס העמסה במערכות סולאריות – נמצא כאן.

מצב האסדרה של חברת החשמל היום

בעולם תיאורטי היינו רוצים שהמערכת הסולארית תהיה גדולה ככל הניתן, שכן ככל שההספק שלה המערכת גבוה יותר, נייצר יותר חשמל ונרוויח יותר כסף. מי לא היה רוצה את זה?

בישראל, האסדרה של חברת החשמל עובדת כך שככל שהמערכת גדולה יותר, נקבל תעריף נמוך יותר עבור הייצור. בהתאם, ככל שהמערכת קטנה יותר התעריף יהיה גבוה יותר. כלומר מקבלים יותר כסף לכיס אם המערכת קטנה יותר. מול זאת, מערכת גדולה יותר מכניסה יותר קילוואט.

אנחנו כבר יכולים להבין שצריך לבצע איזון מסוים בחישוב ותכנון מקצועי. יש לשים לב לתכנון מקדים שמאפשר למקסם את הרווחים.

הנה מאמר המדבר על תכנון מערכות סולאריות.

הנה מאמר המסביר על התהליך של התקנת מערכות סולאריות.

יחס העמסה במערכות סולאריות

פתרון של יצירת יחס העמסה

אחד הפתרונות לכך הוא יצירה של יחס העמסה בין ההספק שאנחנו מתקינים על הגג לבין ההספק שמוגדר לחברת חשמל ובו אנו מייצרים בפועל. כך ההספק שמותקן על הגג גבוה יותר מההספק שמחובר לחברת החשמל.

מה זה נותן? מאפשר לנו לייצר יותר חשמל סולארי בשעות שהשמש חלשה בהם, למשל בבוקר ובערב. החיסרון – קטימה של ייצור האנרגיה בשעות הצהריים.

הכנו לכם סרטון מפורט שמסביר ומדגים לכם בצורה מפורטת כיצד התהליך עובד

הבנתם נכון

יתכן מצב בו מערכת שגדולה במספר קטן של קילוואט בלבד, אשר אינה מתוכננת נכון, תרוויח פחות כסף ממערכת זהה שתוכננה בצורה מקצועית? בהחלט, לכן חשוב לבחור באיש המקצוע הנכון שמבין ביחסי העמסה נכונים וכדאיים.

החישוב עצמו מתבצע בצורה הבאה

חישוב התוספת השולית שהפאנלים על הגג נותנים ביחס העמסה מול כמה אנרגיה מפסידים בגלל היווצרות יחס העמסה. כך נוכל לדעת מה יחס העמסה האופטימלי. בהספקים של 150-300 קילווואט האופטימלי לרוב יהיה בין 1.3 ל-1.5. מעבר לכך הקטימה תוריד את הכדאיות, ומתחת לכך לא בהכרח נגיע להספק המקסימלי.

סיכום

אז מה הבנו? הגג השלכם יכול לעשות כסף, אבל הוא גם יכול לעשות יותר כסף ממה שאתם חושבים אם תתכננו את הקונסטרוקציה והנחת הפאנלים בצורה הנכונה ביותר. חברה מקצועית תדע לעשות עבורכם את חישוב הכדאיות ולאבחן איזה יחס העמסה יתאים במערכת שלכם, להציג לכם את היתרונות והחסרונות והכי חשוב – את השורה התחתונה, כמה כסף תוכלו להרוויח כך.

חשוב לשים לב לתעריפי חברת החשמל שמשנים במדרגות לפי גודל המערכת, ולהמנע מקטימת אנרגיה בשעות שמייצרות הרבה שמש.

נשמח לסייע לכם בייעוץ לגבי הגג שלכם, ייעול ומקסום הרווחים שלכם. זכרו – השמש היא משאב זמין ונגיש לכולם, אין סיבה שלא נרוויח ממנו כסף!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל
[addtoany]
דילוג לתוכן