סולארייז מערכות סולאריות

חשמל סולארי על הגג

לפני שנדבר על גג סולארי, חשוב להבין שחשמל הוא מצרך יקר והעובדה שחברת החשמל בישראל הנה מונופול תורמת לכך והישועה בעניין זה איננה נראית באופק בשלב זה.

מעבר לכך, השימוש בחשמל עקב צורת הייצור שלו גורם לבזבוז משאבים ולזיהום אוויר מיותר.

ניתן וכדאי איפה שאפשר לדלג על ייצור החשמל המוכר ולעבור לייצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש בעזרת פאנלים סולאריים שמותקנים על גגות או בשדות אנרגיה ייעודיים.

חשמל סולארי על הגג – קהל יעד

נתייחס תחילה לקהל היעד הפרטי.

אותם אנשים שמתגוררים בבתים פרטיים ויש להם גגות עליהם ניתן להתקין פאנלים סולאריים ולעבור לייצור חשמל באמצעות אנרגית השמש.

חשבו כמה משאבים ייחסכו ובכמה זיהום האוויר יפחת במידה וכל בית פרטי בישראל יבצע התקנת גג סולארי ויעבור לשימוש בחשמל שמופק באמצעות אנרגיה סולארית המיוצרת על ידי השמש.

זאת ועוד, כל בעל בית שעל גגו תיפרס מערכת פאנלים סולאריים להפקת חשמל מאנרגית השמש ייהנה מלקוח מפתיע שיקנה ממנו חשמל וזו חברת החשמל.

כלומר, לא רק שהבית עובר לאנרגיה נקיה וחסכונית במשאבים בעלי הבית הפרטי הופכים לבעלי עסק מניב שיש לו לקוח קבוע שרוכש ממנו שירות.

אין ספק, מדובר בעסקה טובה ונכונה בטווח הארוך וזאת למרות שמדובר בהשקעה כספית לא מבוטלת כדי להתקין מערכת סולארית כזאת על הגג.

גג סולארי מותקן בבית פרטי
גג סולארי מותקן בבית פרטי

התקנת גג סולארי – רווח להרבה שנים

כפי שציינתי בעלי בתים שיתקינו פאנלים סולאריים על הגג ייהנו לא רק מחשמל חינם אצלם בבית אלא ייהנו גם מהכנסה קבועה מחברת החשמל שתשתנה ותהיה גם ספק וגם לקוח.

העסקה עם חברת החשמל על ייצור החשמל שתייצרו על גג ביתכם תחתם ל- 25 שנים.

החזר ההשקעה שלכם על רכישת הציוד הסולארי והתקנתו מובטח בתוך 7 עד 9 שנים.

כל מה שייכנס לאחר מכן יהיה רווח כלומר, מובטח לכם רווח של לפחות 16 שנים וזה לא מעט.

חשוב לדעת:

בית שעליו מותקנת מערכת פאנלים סולאריים יכול לייצר חשמל סולארי בשווי 10,000 שקלים בשנה בעוד משפחה ממוצעת צורכת בשנה חשמל בשווי ממוצע של 7000 שקלים – להלן הרווח.

איזה גג יכול להפוך להיות סולארי?

לא כל גג הוא פלטפורמה מתאימה להתקנת מערכת סולארית.

בעל בית צריך לוודא שיש לו גג בגודל של לפחות 80 מטר רבוע.

גג שחשוף במלואו לאור השמש ללא הצללות והפרעות, על הגג להיות בנוי מבטון או רעפים לרוב, אך גם בגגות אחרים ניתן למצוא פתרונות בעבור התקנת גג סולארי.

האם ניתן להתקין פאנלים סולאריים על הגג גם עבור מוסדות?

ניתן בהחלט לנצל גגות של מוסדות חינוך כמו בתי ספר ואוניברסיטאות להן מבנים גדולים ובעלי גג בטון שטוח על פי רוב. השטח של גגות אלה בדרך כלל הרבה יותר גדול מ- 80 מטר רבוע והם פלטפורמה מושלמת להתקנת מערכת סולארית שתפיק הרבה מאוד חשמל באמצעות אנרגית שמש נקיה וזולה.

מיותר לציין, שמוסדות חינוך אלה יהיו מאוד מרוצים מהכנסה נוספת למחזור שלהם הכנסה שלא חשבו עליה ותלווה אותם להרבה מאוד שנים קדימה.

יש לכם שאלות נוספות? מעוניינים להתקין גג סולארי אצלכם בבית או בעסק? לפרטים ולקבלת הצעת מחיר משתלמת – השאירו לנו פרטים בטופס או חייגו אלינו כבר עכשיו!

שאלות ותשובות בנושא גג סולארי

כמה תשואה ניתן להשיג בהתקנת גג סולארי?

לרוב בהתקנת גג סולארי ניתן להשיג תשואה של 12-20% כתלות בגורמים השונים של הפרויקט. המשמעות היא שתוך 5-7 שנים ניתן להחזיר את ההשקעה הראשונית ולאחר מכן נהנים מרווחים לאורך שנים רבות עד סוף השנה ה-25.

איך אדע אם הגג שלי מתאים להתקנת מערכת סולארית?

גג מתאים למערכת סולארית צריך לענות על מספר קריטריונים. שטח הגג עולה על 80 מ"ר, המבנה והגג נבנו לפי היתר הבניה, למבנה הרלוונטי יש חיבור חשמל קבוע תלת פאזי והגג חזק מספיק להחזיק את משקל המערכת.

כמה עולה להתקין גג סולארי?

פרויקט התקנת גג סולארי כולל בתוכו את התכנון, הרישוי, התקנת המערכת וחיבור המערכת לחברת החשמל. עלות פרויקט לבית קטן מתחילה בכמה עשרות אלפי שקלים. ככל שהגג גדול יותר כך הפרויקט מתייקר אך ההכנסה ממנו עולה גם כן.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל
[addtoany]
דילוג לתוכן