סולארייז מערכות סולאריות

כל מה שצריך לדעת על חשמל סולארי

במשך לפחות המאה שנים האחרונות האנושות עבדה קשה כדי להשתמש בכוחה של השמש על מנת שיהיה אפשר לייצר חשמל בזול, ירוק ואמין. בתקופה האחרונה, אפשר לראות את הפירות של כל העבודה הקשה צומחים ואף הופכים את האפשרות של ייצור חשמל סולארי להרבה יותר משתלם. היום נדבר על כל העולם של האנרגיה הסולארית ולמה זה כדאי לכם. הסתקרנתם? המשיכו לקרוא ותגלו עוד בעצמכם.

חשמל סולארי

מה הם המרכיבים של מערכת חשמל סולארי?

מערכות אשר עובדות על חשמל סולארי, הן מערכות שמתבססות על המרתה של האנרגיה שמבצעת אגירת חשמל סולארי בקרניים של השמש לאנרגיה שהיא גם חשמלית וגם זולה, נקיה ואף אמינה. האפקט הנ"ל בעצם מתבסס על כך שקרני השמש מורכבות מחלקיקים קטנים ברמה של תת-אטומיים אשר נקראים פוטונים.

לאחר שאותם פוטונים עוברים את כל השכבות של האטמוספירה והעננים הם יגיעו ללוח הסולארי שנמצא על גג ביתכם.

הלוח הסולארי שמורכב על הגג שלכם יהיה בנוי משתי שכבות של כל מיני חומרים מתקדמים שנקראים מוליכים למחצה.

1. החומר הראשון – סיליקון

החומר המרכזי שיהיה בלוחות הללו יהיה ברוב המקרים סיליקון.

2. החומר השני – ממיר

הרכיב הבא הוא ממיר אשר מבצע את כל ההתאמה של הזרם החשמלי שנוצר מהאנרגיה של השמש לזרם חשמלי שיתאים למכשירי החשמל הביתיים. את הממיר אתם יכולים לחבר למערכות בקרה חכמות אשר מטרתן היא לאפשר לכם לשלוט בכל הניתוב של הזרם החשמלי אותו יצרתם, לשלוט בהעברה שלו לחברת החשמל, לשמור אותו בסוללה אם יש וגם לוודא שאתם מצליחים להפיק את הכי טוב מבחינה כלכלית וסביבתית מהמפעל שבניתם לכם על הגג.

3. הרכיב השלישי – מד דו כיווני

נוסף על כל אלה, הרכיב האחרון הוא מד דו-כיווני אשר יחובר על ידי חברת החשמל והוא זה שימדוד מהי הכמות של החשמל אשר מיוצרת באמצעות המערכת שלכם ומהי הכמות של החשמל אותה חברת החשמל צריכה להשלים לכם.

האם מערכת של חשמל סולארי היא בטוחה?

מערכות סולאריות לעסקים אשר מייצרות חשמל סולארי והן מורכבות אך ורק באמצעות אנשי מקצוע ורק עם חלקים של יצרנים ידועים ומובילים בתחום, לא תוסיף שום סיכון של חשמל או של קרינה. המערכת לא כוללת בתוכה שום חוטי חשמל חשופים, שום נוזלים או כל תשתית כזו או אחרת שאפשר לגשת אליה בכזו קלות. נוסף על כך, אתם יכולים לנהל את המערכת הסולארית על ידי ממשק בקרה שפועל מרחוק כך שלא תצטרכו לעלות לגג בכלל.

מהו אורך החיים של מערכת חשמל סולארי?

מערכות סולאריות ביתיות הן מערכות שתוחלת החיים שלהן היא לפחות 30 שנה. קשה לבצע הערכה מדויקת של תוחלת החיים למערכת שמייצרת חשמל סולארי, מכיוון שהמערכות הסולאריות הכי נפוצות בשוק הן עוד לא בנות 20 ועוד לא הגיעו לציון הדרך של 30 השנים. אילו נתונים משגעים היות ומזג האוויר בארץ נתון לשינויים קיצוניים בטמפרטורה, גשמים, סערות ברד וגם סופות אשר מטיחות בגגות הסולאריים כל מיני דברים בעוצמה חזקה.

איך תחשבו את הרווח שהמערכת של חשמל סולארי תיתן לכם?

מחשבון סולארי הוא כלי שנועד למדוד את כמות חשמל סולארי שהמערכת הסולארית מייצרת. הוא בודק מה הוא שיעור הנצילות של הגג שלכם. באמצעות אותו מחשבון אתם תוכלו בעצם לדעת כמה כסף תוכלו לקבל חזרה מחברת החשמל בתמורה להשקעה שלכם בהתקנת המערכת. המחשבון ייקח בחשבון בחישוב שלו את האזור בארץ בו התקנתם את המערכת, מה הנצילות של הגג ומהו חשבון החשמל שאתם משלמים בדרך כלל.

האם צריך לבצע תחזוקה של מערכת חשמל סולארי?

כמו בכל דבר, גם מערכת אשר מייצרת חשמל סולארי זקוקה לתחזוקה כלשהי. התחזוקה של המערכת תתמקד בעיקר בטיפול של נזקי פחת אשר נובעים מאבק, לכלוך ועוד. המערכת הסולארית לא מכילה בתוכה אף נוזלים, שמנים או כל מיני חלקים אשר נעים ודורשים החלפה כל כמה זמן.

לכן, התחזוקה מתמקדת יותר בניקוי הפשוט של הלוחות פעם בשישה חודשים ולטיפולים ברכיבים של הסוללה, ההמרה או הבקרה פעם בחמישה עד עשרה חודשים.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל
[addtoany]
דילוג לתוכן