סולארייז מערכות סולאריות

אנרגיה סולארית בעולם

הזנחה וההתעלמות מבעיית האקלים במשך שנים רבות, גם אם באופן לא מודע, גרמה לכך כי כיום טובי המוחות בעולם מנסים למצוא פתרון אקולוגי לייצור חשמל בצורה נקייה ופחות מזהמת.

כמות האנרגיה המגיעה מהשמש לכדור הארץ ביממה אחת, שווה לאנרגיה שהעולם כולו צורך במשך 30 שנה, ולמרות זאת אנרגיה סולארית מהווה רק כ-2 אחוזים מכלל האנרגיה העולמית כיום.
אך בעקבות המהפכה הירוקה בשנים האחרונות, השימוש באנרגיה סולארית בעולם עולה בצורה ניכרת.

יותר ויותר ממשלות, בעלי עסקים ואנשים פרטיים מבינים כי חלק גדול מפתרון בעיית האקלים עומד על ייצור אנרגיה באופן סולארי ולא מזהם. שימוש באנרגיה מתחדשת זו, טוב לסביבה ועל הדרך משמש כהשקעה פאסיבית עתידית שתניב בסופו של דבר הרבה כסף.

אנרגיה סולארית כפתרון אקולוגי

כיום, משאבי הטבע העיקריים המשמשים ליצירת אנרגיה הם גז פחם ונפט אשר כתופעת לוואי מתהליך הייצור, פולטים גז חממה ומסבים נזק בלתי הפיך לסביבה.

כבר שנים רבות ידוע כי תחנות הכוח המסורתיות, לא רק מסבות נזק עצום לסביבה, אלא גורמות לעלייה בתחלואה באזורי המחייה סביבם.
בשונה ממקורות האנרגיה המסורתיים אשר עולים הרבה כסף לייצור ומאגריהם מדלדלים עם חלוף השנים, אנרגיה סולארית מתחדשת הינה אנרגיה שניתן להשתמש בה באופן חופשי.

הפקת אנרגיה באופן סולארי נחשבת לתהליך נקי וירוק, אשר משתמש במשאב מתחדש וזמין ללא פליטת חומרים לאוזון וללא פגיעה בטבע ובסביבה.

אנרגיה סולארית בעולם

אנרגיה סולארית כהשקעה פאסיבית אידיאלית

לא רק ששימוש באנרגיה סולארית מיטיב עם הסביבה, אלא הוא גם משמש כהשקעה פאסיבית אידיאלית לממשלות, בעלי עסקים ולאנשים פרטיים. (כפי שדאגנו לפרט בהרחבה במאמר "אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות).

אנרגית השמש היא מקור אנרגיה בלתי נגמר וזמין לכל אדם. ועל כן, ייצור חשמל מקרני השמש ומכירתו לחברות החשמל זהו צעד כלכלי מתבקש.
עם חידוש הטכנולוגיה, מערכות ייצור האנרגיה הסולארית הפכו משכוללות הרבה יותר משנים עברו. התקנת מערכות סולאריות זולה יותר, ייצור החשמל יעיל יותר ואגירת האנרגיה הסולארית גובהה יותר. פרויקטים העוסקים באנרגיה סולארית נחשבים לכאלה עם פוטנציאל תשואה טוב וללא סיכון רב, אשר מחזירות את עצמן כעבור מספר שנים.

אנרגיה סולארית בעולם – מספרים ונתונים

כאמור, ההכרה בחשיבות הפקת אנרגיה סולארית עולה בשנים האחרונים ואת התוצאות רואים בשטח. בשנים האחרונים ניתן לראות יותר ויותר פרויקטים סולאריים מצד ממשלות ומצד חברות ובעלי עסקים. לפי דו"ח של האום, בעשור האחרון, ייצור האנרגיה הסולארית גדל בפי 26!
בעקבות המודעות ההולכת וגוברת לבעיית האקלים, יותר ויותר מעצמות מציבות יעדים להגדלת ייצור האנרגיה המתחדשת במדינתם. סין ממוקמת במקום הראשון בייצור חשמל סולארי מבין כל מדינות העולם, ממשל ארצות הברית הכריז כי עד שנת 2050 כ45 אחוזים מהאנרגיה בארצות הברית תופק מהשמש. גם יפן, הודו ומעצמות אירופה הכריזו על תכוניות שאפתניות בתחום האנרגיה המתחדשת.
המדינות המובילות ב-OECD (איסלנד, נורבגיה) מגיעות להישגים גדולים פי 10 מאשר ישראל בכל הנוגע לשימוש באנרגיה מתחדשת (הפקת אנרגיה על ידי מים, רוח ושמש).

ואיפה ישראל עומדת?

ישראל הינה מדינת שטופת שמש, ועל כן מתבקש שנשתמש במשאב זה כראוי.

בשנים האחרונות ניתן לראות התקדמות בנושא ופעילות ענפה בכל הקשור להקמת מערכות סולאריות מתקדמות בארץ. לאחרונה פורסם דו"ח שבו ישראל דורגה ראשונה מבין מדינות הOECD בשיעור ייצור אנרגיה סולארית מתוך כלל צריכת החשמל בישראל.

הממשלה בישראל הציבה יעד, כי עד שנת 2030 כ30 אחוזים מהאנרגיה בארץ תהיה מאנרגיה סולארית.

כיום, ישנו הסדרים בנוגע להקמת מערכות סולריות פרטיות עם הבנקים בישראל ועם חברת החשמל. ניתן לקבל עד 100 אחוז מימון להתקנת מערכת סולארית ביתית והסכם עם חברת החשמל קיים ל25 שנה(!).

לסיכום

לאנרגיה סולארית יש חשיבות קריטית למארג האקולוגי בעולם. עם ההבנה כי שימוש באנרגיה מתחדש זהו פתרון אקולוגי יעיל וכלכלי הגיע הזמן שנתחיל לנצל את האנרגיה המגיעה אלינו מהשמש. אם המגמה בנושא שנראתה בשנים האחרונות תמשיך ותתקדם בכיוון הנכון, נמשיך לראות עוד פרויקטים ועוד התקדמות טכנולוגית בכל הקשור לאנרגיה סולארית בעולם.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל
[addtoany]
דילוג לתוכן